به وبلاگ سبزان سبز اندیش ایران خوش آمدید. برای دلگرمی ما، نظر یادتون نره

این وبلاگ رو راه اندازی کردم تا کمکی هر چند ناچیز در پیروزی جنش سبز و مردمی ایران کرده باشم. برای همه بزرگان جنبش دعا کرده و از خداوند سلامتی و توفیق آنها را خواستارم

۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

تفسیر آیات سوره ابراهیم درباره ظلم

بسم الله الرحمن الرحیم
در ادامه بحث گذشته که توضیح بعضی آیات درباره ظالمین بود، این آیات هم قابل ذکر است که دقیقا با اوضاع ایران و بلایی که سر مردم آوردن می خونه:
( ألم تر إلی الذین بدّلوا نعمت الله کفرا و أحلوا قومهم دار البوار. جهنم یصلونها و بئس القرار. و جعلوا لله أندادا لیضلوا عن سبیله قل تمتعوا فإن مصیرکم إلی النار )
آیه به ما میگه که چطور ظالمین، نعمتهای خدا رو به نقمت تبدیل کرده و جهنم را برای ملت خودشون به ارمغان میارن. و بعد میگه که جای این ظالمین جهنمه که جایگاه بسیار بدی هم هست. از کارای این ظالمین اینه که برای خدا شریکانی قرار میدن که بدین وسیله از اینکه ملت، خدا رو بشناسن جلوگیری کنن. دقیقا همون کاری که آخوندا تو ایران کردن و میکنن. با ساختن امامزاده و بقعه، مردم را متوجه قبر میکنن و از توجه کردن مردم به سوی خدا جلوگیری میکنن. ببینین به اسم دین اینکارا رو میکنن. وقتی به اسم دین باشه و از طرف کسانی باشه ادعای تولیت دین رو دارن، عوام هم باور میکنن و به طرفشون میرن. همونطور که الان هم هست. اما اینا فکر کردن میتونن تا ابد به این گمراه کردن مردم از صراط مستقیم ادامه بدن و با چوب خودشون مردم رو هی کنن. دیدیم چطور ملت بیدار شده و انشاء الله شر ظلم و فساد رو به حول و قوه الهی از این مملکت برمی چینند. حالا خدا در آخر آیه چی میگه: میگه به ظالمین که شما کیف بکنین که جایگاه شما در آتشه. انشاءالله همه کسانی که دارن به ملت ما ظلم میکنن در دنیا و آخرت دچار بدترین عذابها بشن.
آیه دیگری که میتونه برای همه ما ملت ایران یک امید باشه این هست:
(( وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ (42) مُهْطِعِينَ مُقْنِعِي رُءُوسِهِمْ لَا يَرْتَدُّ إِلَيْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاءٌ (43) وَأَنْذِرِ النَّاسَ يَوْمَ يَأْتِيهِمُ الْعَذَابُ فَيَقُولُ الَّذِينَ ظَلَمُوا رَبَّنَا أَخِّرْنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ نُجِبْ دَعْوَتَكَ وَنَتَّبِعِ الرُّسُلَ أَوَلَمْ تَكُونُوا أَقْسَمْتُمْ مِنْ قَبْلُ مَا لَكُمْ مِنْ زَوَالٍ (44) ))سوره ابراهیم.
واقعا این آیات برای همه ما مردم مظلوم ایران امید بخش هست. خوب به آیات دقت کنید ببینید خدا چی میگه: میفرماید: گمان نکنید که خداوند از آنچه که ظالمان انجام میدهند، غافل است بلکه ( عقوبت آنها را) برای روزی به تاخیر انداخته که چشم ها در آن روز همه پایین است. با سرعت آنها را بسوی حساب و کتاب میبرند در حالیکه تحقیر میشوند و سرها و چشم هایشان رو به پایین و قلبهایشان مانند خرابه ای است که هیچ خیری در آن وجود ندارد. ای پیامبر، مردم را انذار بده از آن روزی که عذابشان فرا میرسد و در آن روز ظالمین میگویند: فرصتی دیگر به ما بدهید تا دعوت تو را اجابت کرده و از پیامبران تبعیت کنیم، ( به آنها گفته میشود ) آیا شما نبودید که قسم میخوردید که ما را زوالی نیست؟؟؟

آدم وقتی این آیات رو میخونه واقعا امیدوار میشه که این ظالمین عاقبت به آنچه که کرده اند، خواهند رسید. آیات دیگری نیز هست که در فرصتهای بعدی اگر عمری باقی باشد خواهیم نوشت.
والسلام علی من اتبع الهدی
میر حسین کروبی

هیچ نظری موجود نیست: